TUAN KEDAUN

Foto saya
aku seorang yg peramah, tak suke sombong2.. kalau aku sombong pon pada orang yg penah buat JAHAT dgn aku... kelakuan aku agak giler2 tapi belum menjadi gler betoi2.. HAHAHA semua bloeh masok dgn aku tp kalau sape yg tak suke care aku "GO TO HELL" & " I DONT CARE ABOU PEOLPE WANNA SAY ABOUT ME ! ♥much love, faiza razak♥
SELAMAT MERAJUI BLOG SAYA & SELAMAT MEMBACA KISAH-KISAH TENTANG SAYA

Jumaat, April 13, 2012

# ABAH #


 
# Terima kasih Allah Sebab Masih mengizinkan saya melihat , mendengar , bercakap , berjalan , memberi kesihatan yang sihat untuk saya #
 
  • FIRST : lamanya la aku xupdate blog nii..., Agk2 ade x sbulan.. hehe :)
  • SECOND : Aku rindu ng menaip ! Asyk Fb ng tweet .. patah perkataan xsbyk blog nie ..
  •  THIRD : aku da ade idea ape nk typing tu yg lama xupdate bole.. >,<
Hampir masuk 2 bulan setengah aku jadi PELAJAR YANG MENANGGUNGKAN SEMESTER.. 
:: EXTAND SEM :: Di atas Sebab perkara yang xdingin kan berlaku.. Ada hikmah di sebalik kejadian ini..,
Terasa di hati xsabar nak sambung balik belajar , menghadap lecture , mengadap assgemnt.. hehehe
tapi dalam 1 masa juga macam dipikiran aku memikir ABAH yang xbeberapa sihat nie..
 
PERSOALAN : Sanggupkah aku tinggalkan ABAH  dalam keadaan dia ?
                        : Sape nk temankan ABAH kalu along kerje , adek skola ??
 
Macam-macam bermain di fikiran aku..,  Sanggupkah aku Tinggalkan dia.., kalu dekat belakang rumah xpe, nie MELAKA - SELANGOR.. !! duusshh 2.., APA HARUS AKU LAKUKAN..???
    MEmg Org sekeliling tgk ABAH shat , Mampu Senyum , berCakap cuba berjalan tp dalam Sape yang thu?? Aku Xsanggup tinggal kan Abah ! Macam terasa nk STOP STUDY JER !
Dengan Keadaan kesihatan ibu juga tidak mengizinkan.., Yer , MEmg ibu bukan ibu yang melahirkan saya tp Seharusnya saya mesti menganggap IBU sbgai mak jgk !
     Dulu abah penah cakap tuhan dan mencipta takdir ini untuk kita dari dalam kandungan lagi, dengan demikian kalu kita xsngup untuk memikul ape yang bakal berlaku , kita xtidak akan hidup !!
 
Dengan kata abah itu , memberi semangat dekat aku untuk menempuh dugaan ini....., Masa semakin suntuk ::1/6/2012:: aku harus sambung belajar, sekarang sudah 13/4/2012..,
ALHAMDULLILAH ! ABAH da beransur Pulih .. tapi belum pulih sepenuhnya ..
" AKU AKAN BUAT ABAH SIHAT WALAUPUN DENGAN BERJALAN TANPA DI PAPAH SEBELUM AKU MASUK BELAJAR " itu sudah membuat aku tenang untuk tinggalkan abah dan meneruskan tanggungjawab aku sebagai PELAJAR

PEPATAH : seorang bapa / ibu mampu menjaga 10 anak tapi tidak mungkin 10 anak mampu menjaga ibu/bapa mereka ...
setakat ini , saya mampu menjaga ibu bapa :)
       
 


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

0 orang nak tahu:

Catat Ulasan